HDP Eş Genel Başkanı Sezai Temelli, Demirtaş'ın "1 oyluk canları var" sözünü "Bizi ölümle tehdit ediyor" diye İçişleri Bakanı Soylu'ya yanıt verdi: "Bunların hepsinin tedaviye ihtiyacı var.”

HDP’nin yaklaşık 20 aydır tutuklu olan cumhurbaşkanı adayı Selahattin Demirtaş, TRT’de yaptığı propaganda konuşmasında AKP’ye yönelik olarak “1 oyluk canları var” demiş, İçişleri Bakanı Süleyman Soylu ise dün katıldığı bir televizyon programında Demirtaş’ın bu sözlerinin ‘ölümle tehdit’ olduğunu öne sürmüştü.
HDP Eş Genel Başkanı Sezai Temelli Antalya Kepez’de katıldığı seçim çalışmasında Soylu’nun bu sözlerini şu ifadelerle değerlendirdi:
“(Demirtaş’ın TRT’deki konuşmasını) İçişleri Bakanı Süleyman Soylu da izlediğini söyledi. Sevindik, bizi seyretse düzelecek. Fakat diyor ki ‘Demirtaş ‘ın ruh halini iyi görmedim.’ Ruh halinden anlamak için bir ruhunun olması gerekiyor. Demirtaş ‘ın ‘Bir oyluk canları var’ sözlerine çok alınmış. 24 Haziran’da olacak bu. ‘Bizi ölümle tehdit etti’ diyor. Bunların hepsinin tedaviye ihtiyacı var. Bunlar için özel bir özel hastane yapacağız, her tarafına MR koyacağız. Ne tehdidi, insanları oy kullanmaya davet ediyoruz. Edebinizle gitmeyi bilin. Gitmemek için her türlü tehdit var.”
‘İKİNCİ TURDA MUHALEFET ADAYINA DESTEK VERECEĞİZ’
Ayrıca 24 Haziran’da demokrasi güçlerinin parlamentoda çoğunlukta olacağını belirten Temelli, “Demokrasi güçleri ikinci turu da alacak. Türkiye’de demokrasi ve barış isteyenler, ‘Tek adam rejimi gitsin’ diyenler bir araya geldi. Barajı yıkacağız, siz de gideceksiniz. Parlamentoda çoğunluk bizde olacak. İkinci tura kalacak muhalefet adayına hep birlikte destek vereceğiz. Bu Demirtaş ise Demirtaş, İnce ise İnce. Ama birinci turda herkes kendi adayını destekleyecek” dedi.
KRONOS




Hiç yorum yok:
Yorum Gönder