4 barış akademisyenine 1 yıl 3 ay hapis cezası - TRHABER

TR Haber | Tüm Haberler | @Tr__Dunya @Tr__Spor @Tr__WEB @trhbr1 @Tr__Teknoloji hesaplarımız twitter tarafından kapanmıştır. ==>> @Tr_Hbr_ @TR__Tube @Magduriyetler_ @Tr__Ekonomi Tr__News hesapları aracılığıyla yayındayız.

 TR NEWS
LightBlog

18 Eylül 2018 Salı

4 barış akademisyenine 1 yıl 3 ay hapis cezası

Barış bildirisi diye bilinen “Bu suça ortak olmayacağız” çağrısını imzalayan akademisyenlerin yargılanmasına Çağlayan’daki İstanbul Adliyesi’nde devam edildi. 28. Ağır Ceza Mahkemesi’nde görülen bugünkü duruşmalarda 4 akademisyene 1 yıl 3 ay hapis cezası verilip, hükmün açıklanması geri bırakıldı.

BARIŞ BİLDİRİSİNE 1 YIL 3 AY HAPİS CEZASI

28. Ağır Ceza Mahkemesi’nde görülen bugünkü duruşmada Boğaziçi Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’nden Yrd. Doç. Bülent Küçük, Tarih Bölümünden Doç. Dr. Çiğdem Kafesçioğlu, Prof. Dr. N.N; Eğitim Bilimleri Fakültesi’nden Dr. Gaye Yılmaz’a hapis cezası çıktı.

Mahkeme 3 akademisyeni “terör örgütü propagandası” yapmak suçlaması ile yargılandıkları davada 1 yıl 3 ay hapis cezasına çarptırarak hükmün açıklanmasını geri bıraktı.

BERAATLERİNİ TALEP ETTİLER

Bianet haberine göre duruşmadaki savunmasında Prof. Dr. N.N. hakim karşısına çıktı. Sözlü orak savunma yapan N.N. “Bana yöneltilen ithamı kabul edilemez buluyorum. Metni bir vatandaş, bir tarihçi, bir sosyal bilimci ve bir kamu görevlisi olarak imzaladım. Şiddet karşıtı ve barış yanlısı olarak imzaladım. Beraatimi talep ediyorum.” dedi.

Doç Dr. Kafesçioğlu ise “Bildirinin içeriğinin ifade özgürlüğü kapsamında olduğuna inanıyorum. ‘Bu Suça Ortak Olmayacağız’ bildirisini toplumun hukuk içinde, barış ortamında ve güvende yaşaması için acil bir çağrı olarak değerlendiriyorum.” dedi ve beraatini talep etti.

Dr. Gaye Yılmaz avukatı olmadığını mahkemenin ertelenmesini, avukatı olmadan savunma yapamayacağını söylese de mahkeme heyeti bu talebi reddetti.

Yrd. Doç. Bülent Küçük daha önceki savunmalarına ekleyecek bir şeyi olmadığını söyleyip beraatini talep etti.

Mahkeme, Küçük’e 1 yıl 6 ay hapis cezası verdi. Sonra Bülent Küçük’ün mahkemedeki iyi hal durumuna ilişkin cezada indirime gidip 1 yıl 3 ay hapis cezası verdi.

YÖK, ihraçlar için kriter getirdi

The post 4 barış akademisyenine 1 yıl 3 ay hapis cezası appeared first on IPA - International Press Agency.



Kaynak: Gündem – IPA – International Press Agency http://ipahaber.com/2018/09/18/baris-akademisyenlerine-hapis-cezasi/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder