Demirören Grubu: Televizyon izlemek ücretli olmalı - TRHABER

TR Haber | Tüm Haberler | @Tr__Dunya @Tr__Spor @Tr__WEB @trhbr1 @Tr__Teknoloji hesaplarımız twitter tarafından kapanmıştır. ==>> @Tr_Hbr_ @TR__Tube @Magduriyetler_ @Tr__Ekonomi Tr__News hesapları aracılığıyla yayındayız.

 TR NEWS
LightBlog

18 Kasım 2018 Pazar

Demirören Grubu: Televizyon izlemek ücretli olmalı

Demirören Medya Holding İcra Kurulu Başkanı Mehmet Soysal, Türkiye’deki geleneksel medyanın dijital dönüşüm gerçekleştiremediğini ve kısır döngüye girdiğini savundu. Medyanın pahalı içerik ürettiğini, bunları ücretsiz erişime açmanın da sektörün aşağı çektiğini belirtti.

Milliyet gazetesindeki köşesinde konuyu ele alan Soysal, televizyon yayıncılığı için çözüm olarak ‘Alman modeli’ önerdi: “Almanya modeli gibi televizyonları izlemenin bir ücreti olmalı.”

Demirören Grubu, geçen ay  bünyesindeki Vatan gazetesinin yayın hayatına son vermiş, birçok gazetecinin işsiz kalmasına yol açmıştı.

Mehmet Soysal’ın ‘Ve kördüğümlerin çözülmesi…’ başlıklı yazısı özetle şöyle:

MEDYA KAZANDIĞINI SEKTÖRE YATIRMADI 

“Ülkemizdeki geleneksel medya dijital dönüşümünü gerçekleştiremedi. Ve bu yüzden, içinde bulunduğu kısır döngüden kendini kurtaramadı.

Medya yönetimi kazandığı paraları sektöre yatırmadı. Sektörü geliştirmedi. Müzikten kazandığı parayla otobüs şirketleri, otel, tekstil, lokanta açan sanatçılarımızın düştüğü durumdan farkımız yok.

“Batan Vatan’ın kaptanları” fotoğrafına tepki

PAHALI İÇERİĞİ BEDAVA ERİŞİME AÇIYORUZ 

Mobil şirketleri dahi geleneksel medyanın önüne geçti. Bu durumun hukuki altyapısı hazırlanmalı ve iş çerçevesi sınırlandırılmalı. Youtube, Google, Amazon, Twitter, Instagram, Facebook gibi kuruluşlar geleceğin en güçlü medya kuruluşları olmaya doğru büyük hazırlık yapıyor. Bu konuda önemli medya kuruluşlarını satın alıyorlar. Bizler ise hâlâ pahalı içerik üretip ücretsiz erişime açarak sektörü her geçen gün aşağıya çekiyoruz.

15 TL’YE SİGARA ALAN GAZETEYE 1 TL VERMİYORSA 

Küçük bir ekonomik krizde ise ilk akla gelen personel giderlerini kısmak oluyor. Günde 15 lira verip sigara alan, 5 liraya bir bardak çay içen okuyucu 1 lira verip gazete okumuyorsa ortada büyük bir sorun var demektir.

MEDYANIN TÜM AKTÖRLERİ BİR ARAYA GELMELİ 

Diyoruz ki medyanın tüm aktörleri artık bir araya gelmeli ve sorunlarını konuşup ortak çözümler üretmeli. Maliyetlerini aşağıya çeken ortak platformlar kurmalı. Almanya modeli gibi televizyonları izlemenin bir ücreti olmalı.

Televizyon üretimi yapan şirketler kutu satarak toptan yayıncılık yapan platformlarla, mobil şirketleriyle; yapımcı firmalar reklam ve piar ajanslarıyla bir araya gelip ortak çözümler üretilmeli.”

VATAN Gazetesi son baskısıyla, kâğıt yayıncılık hayatına veda etti

The post Demirören Grubu: Televizyon izlemek ücretli olmalı appeared first on IPA - International Press Agency.



Kaynak: MANŞET – IPA – International Press Agency http://ipahaber.com/2018/11/18/demiroren-grubu-televizyon-izlemek-ucretli-olmali/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder