Beşiktaş’ın bugün yapılan aylık olağan Divan Kurulu toplantısında Siyah-Beyazlı kulübün borçlar toplamı 2 milyar 495 milyon 267 bin lira olarak açıklandı. Başkan Fikret Orman ise son günlerde yapılan eleştirilere cevap verdi. Başkan Fikret Orman’ın açıklamalarından öne çıkanlar şöyle:
“TÜRKİYE EKONOMİSİNİ FİKRET ORMAN’A TESLİM EDİN…”
“Beşiktaş’ı Dolmabahçe’den almadık, Beşiktaş’ı Çağlayan’dan adliyelerden aldık. Yaptığımız atılımların hepsini beraber yaşadık, temsil konusunda da aynı şekilde. Her süreci beraber yaşadık. Bu sezon başlarken sloganımız “Beşiktaş’a sahip çıktı”. Bunu herkese seslenerek söyledim. Beşiktaş taraftarının da nabzını çok iyi tuttuk. Kısa bir süre önce taraftarımız Fenerbahçe maçına çıkmayın, 10 yıl şampiyon olmayın derken şimdi ne oldu da taraftarımız “Yönetim, bu takıma sahip çık” dendi.
İki sezon üst üste şampiyon olduk, Şampiyonlar Ligi’nde tarihi başarılar alırken bu takım bizim eserimiz değil miydi? Ne oldu? Ondan sonra paralar nerede sloganı? Beşiktaş taraftarının kulübüne sahip çıkması güzel bir şey. Türkiye’nin ekonomisini Fikret Orman’a teslim edin diyen taraftarımız ne oldu da bunları söyler bir hale geldi. Ben bunları sorguluyorum..”

“BU PUSU KÜLTÜRÜ NEDİR?”
Bizde bir pusu kültürü var. İlk defa bunu burada görmedik. Olimpiyat’ta bir maçta 70. dakikada 2-1 öne geçtik, tribünler boşalmıştı. Feda dönemimizde boş tribünlere oynadık biz. Ne oldu da bu durumdayız? Şimdi bakıyoruz paralar nerede diyorlar? Çıldırt bizi başkan, öldürt bizi başkan, büyük başkan! O dönemde olup da bu dönemde olmayan neler var? Bana bir anlatsınlar. Bu pusu kültürü nedir, kendine güvenen varsa çıksın aday olsun.
Gencecik çocukları kamuoyu üzerinden yönlendir, bir Beşiktaş düşmanlığı ortaya çıkartalım. Maçın 30. dakikasında Oğuzhan’a bağırıyor, biz bu çocuklar ile feda döneminden beraber geldik, evet performansını biz de beğenmiyoruz ama bunun yöntemi bu değil.
“BEŞİKTAŞ’TA İKTİDAR MÜCADELESİ YAPILIR”
Yatırımlarımızı Beşiktaş markasını büyütmek için yaptık. Her seferinde söylüyorum, tüm tartışmalar Beşiktaş menfaati içindir. Beşiktaş’ın dengeleri huzur üzerine kuruldu ve bu huzur bize lazım. Hiçbir zaman taraftara oynamadım, şirinlik yapmadım. Beşiktaş’ın menfaatleri doğrultusunda doğru olan şey neyse onu yapmaya çalıştım. Ben bu ailenin reisi isem, kendi çocuğuma bakmam lazım. Beşiktaş’ta iktidar mücadelesi yapılır. Beşiktaş’a aday olunması gerekir. Her seferinde anlattım, icraat yapan insan hata yapabilir.”
“3. ŞAMPİYONLUĞU KOVALAMAK YERİNE KÜÇÜLMEYE GİTMELİYDİK”
“Yıldırım Demirören’e kaybettikten sonra 7 yıl boyunca 1 taraftarla temasım olduğunu gördünüz mü? Yaptığımız transferler eleştirilir. Ama şu anki Beşiktaş’a bir bakalım. Kalecisi Şampiyonlar Ligi finali oynamış. Stoperi Dünya Kupası finali oynamış. Pepe, dünyanın en iyi stoperlerinden. Gökhan’ın nasıl geldiği belli, Caner… Oğuzhanlar, Tolgaylar hepsi…Hata ettik. Üçüncü şampiyonluğu kovalamaktansa küçülmeye gitmeliydik. Biz buraya tırnaklarımızla geldik. Süleyman Abi’ye yapılanları, Serdar Bilgili’ye küfür edenleri görerek geldik. Ben Beşiktaş’ın bir daha bunları yaşamaması için geldim.”

“2019’DA ADAYIM HODRİ MEYDAN”
“2019 mayısında adayım. Varsa yüreğiniz çıkın aday oldun. Beşiktaş taraftarıyla oynamayın. Çok kırgınım. O gün onları orada bağırttıranlara kızgınım ama bize sahip çıkmayanlara da kırgınım. Herkes stattan bahsediyor. Onu bırakalım. Ümraniye tesislerine ne kadar yatırım yaptık. Akatlar’a yaptığımızı hepiniz görüyorsunuz. Beşiktaş TV, 3 milyon Euro’ya yapılırken biz 300 bin Dolar’ yaptık. Hata mı ettik! İnanın şu söylediğime aday bulamayacaklar, aday çıkamayacaklar.
Onların bütün derdi benim sinirimle oynamak ağzımdan lafı alıp onu taraftara karşı yönlendirmek. Vagner Love penaltı atarken adamı yuhalamak bizim kültürümüzde var mı? 30. dakikada takım kaptanını yuhalamak hangi kültürümüzde var? Bu oyuncular bizim, bunlara para ödüyoruz. Böyle bir şey Beşiktaş kültüründe yok.”
“BIRAKIN UÇAĞI, DRONE BİLE ALMADIK”
“Beşiktaş kulübünün parasıyla bırakın uçağı, bir tane drone kaldırmış mıyız acaba, çıkıp bir tanesinin faturasını göstersinler. Beşiktaş tarihinde olmayan bir oyuncu satışı yaptık. Biz 6 senede menajerlere %11 komisyon ödemişiz. Başka bir kulüpte bunlar konuşulmaz. Beşiktaş’ın parasıyla ben ve yönetimim uçak değil, drone bile almadık. Varsa faturası göstersinler. Yalanlar…Yöneticilere fatura kesildi deniliyor, Biz Ahmet Nur Çebi’den demir aldık. Bu ayıp bişey mi?
Stat bariyerlerini benim şirketim üzerinden yaparken ‘aman başkan senin üzerinden olmasın’ diyenler şimdi arkamızdan dedikodu yapıyor. Transferlere para harcamadık, tarihte olmamış sponsorluk gelirleri yaptık, stat yaptık, görülmemiş gelirler elde ettik yine de suçlu olduk.”

“PARALARI NEREDEN BULDUNUZ”
“Eskileri konuşmayayım, yeni bir sayfa açalım dedim. Para getiriyoruz, gelir elde ediyoruz ve suçlu oluyoruz. Dert nedir? Derdiniz ne? Yeni bir moda var, ‘Pankartı asan çocukları aldırttı’ diye söyleniyor. O çocuklara kızmıyorum ben. Sordum onlara biri tornacı, biri üniversite öğrencisi, diğerleri de öyle. Soruyorum, siz deplasmana gidip pankart yapacak paraları nereden buldunuz?Tribünde bize sallayan çocuklar değil dünyada yokken, babalarının akıllarında yokken biz Beşiktaş’ı takip ediyorduk.
6 aylık süreçte Beşiktaş, UEFA’dan 419 Milyon TL, sponsorluklardan 482 Milyon TL, maç hasılatından 315 Milyon TL gelir elde ettik. Görevde bulunduğumuz süreç içerisinde 2 Milyar 627 Milyon lira gelir, 2 Milyar 411 Milyon lira giderimiz oldu. Görev süresince 1 Milyar 187 Milyon lira faiz ve kur farkından kaynaklanan ödemeler yaptık”
“KİMSENİN EKMEĞİYLE OYNAMADIM”
“Kötü bir sezon geçiriyoruz diye geldiğimiz noktaya bak. Beşiktaş’ı küçülmeye götürsem, halimiz ne olurdu? Ben kimseye bir kötülük yapmadım. Kimsenin ekmeğiyle oynamadım. Cumhurbaşkanı’na teşekkür ettik. Sayın Cumhurbaşkanı stadyum yapımında inanılmaz derecede arkasında durdu. Benim otelim var mı, var. 2010 senesinde yaptım. Beşiktaş’a başkan olduktan sonra müteahhitlik yapmadım.
Bir arazinin üzerine çıksam hırsız olacağım. Gezi olayları döneminde bir tape var. Vişnezade’de bir arazi almışım, İsmail Ünal buna izin vermiş falan… Ben bunları hep içime attım. Ben sizin için çalışıyorum. Sizin karşınıza 41 defa geldim. Herkese yanıt verdim, dönem dönem kalbinizi kırdım ama Beşiktaş için çalışıyorum.”
“ELİNDE BİR ŞEY OLUP KONUŞMAYAN NAMERTTİR”
“Elinde bir şey olup da çıkıp konuşmayan namerttir. Bu yönetim kuruluyla beraber mayıs ayına kadar beraberiz. Mayıs ayındaki genel kurulda bu isimler aday olsunlar, gelsinler Beşiktaş Başkanlığı’na aday olsunlar. Birçok mevzuyu üzerimde tutuyorum ki camiaya zarar gelmesin… Beşiktaş’ı iyi yönetmek isteyen genel kurula gelir aday olur. Fenerbahçe’de başkan değişti, olabiliyor muymuş, oluyormuş…”
IPA




Hiç yorum yok:
Yorum Gönder