Demirören Medya İcra Kurulu Başkanı Mehmet Soysal, halkın gazete okuma alışkanlıklarına yönelik eleştirileriyle Türkiye’de medyanın güvenirliği tartışmalarını bir kez daha gündeme taşıdı.
Halkın 15 lira verip sigara aldığını, 5 liraya bir bardak çay içtiğini belirten Soysal ancak aynı halkın 1 lira verip gazete almadığından yakındı. Soysal’a en büyük tepki yine gazetecilerden geldi.
SOYSAL: KÂRLAR SEKTÖRE YATIRILMADI
Grubun gazetelerinden Milliyet’te, ‘Ve kördüğümlerin çözülmesi’ başlıklı bir yazı kaleme alan Soysal, ülkedeki geleneksel medyanın dijital dönüşümü gerçekleştiremediği tespitini yaptı.
Soysal tespitlerini şöyle sürdürdü: “Medya yönetimi kazandığı paraları sektöre yatırmadı. Sektörü geliştiremedi. Müzikten kazandığı parayla otobüs şirketleri, otel, tekstil, lokanta açan sanatçılarımızın düştüğü durumdan farkımız yok.”
Demirören, Doğan Medya için parayı Ziraat Bankası’ndan buldu
HER KRİZDE FATURA ÇALIŞANA KESİLDİ
Küçük bir ekonomik krizde medya sektöründe ilk akla gelenin personel giderlerini kısmak olduğunu itiraf eden Soysal, “Günde 15 lira verip sigara alan, 5 liraya bir bardak çay içen okuyucu, 1 lira verip gazete okumuyorsa ortada büyük bir sorun var demektir.” ifadesini kullandı.
TOKER: HABERİ SAKLADIKLARI İÇİN OLABİLİR Mİ?
Mehmet Soysal’ın dip yapan gazete tirajları için halkı suçlayan açıklamalarına tepki yine kendi meslektaşlarından geldi.
İşte gazetecilerin Soysal’a tepkileri:
Çiğdem Toker: Haberi vermek yerine sakladıkları için olabilir mi?
Haberi vermek yerine sakladıkları için olabilir mi?https://t.co/FpoUKP3rAg
— Cigdem Toker (@cigdemtoker) November 18, 2018
Erol Önderoğlu: Sorun şu ki artık gazeteler soba tutuşturmak için bile kullanılmıyor. Okurun 1 TL verip gazete alması için kağıt sattığınız duygusunu bir kenara bırakıp gazetecilik kanallarını açmalısınız. Sorun, bugüne kadar tüccarca onca değerli gazetecinin işleriyle oynamanızdadır.
Kadri Gürsel: İktidar medyasının kahyaları kendi durumlarına ağlıyor. İnsanlar gazete adı altında bastığınız şeylere günde 1 lira bile vermiyor ve okumuyorsa büyük sorun sizden ve iktidardan kaynaklanıyor. Şikayet etmeye hakkınız yok.
İktidar medyasının kahyaları kendi durumlarına ağlıyor. İnsanlar gazete adı altında bastığınız şeylere günde bir lira bile vermiyor ve onları okumuyorsa “büyük sorun” sizden ve iktidardan kaynaklanıyor. Şikayet etmeye hakkınız yok. #basınözgürlüğü https://t.co/OA6HWi6ED8
— Kadri Gürsel (@KadriGursel) November 18, 2018
Melis Alphan: Birilerine yaranmak için değil, kamu yararı için gazete yapsanız belki 1 lira verirler. Ada’m hiç yüzü kızarmadan şu yazıyı yazıyor ya inanılmaz. Gazetelerini okur artık tamamen terk etmiş, bi de üstüne para istiyor.
Can Uğur: En büyük sorun sizin gazete çıkardığınızı sanmanız.
Esra Yalazan: Sorun bizatihi sizsiniz.
Burcu Karakaş: Bunu söyleyen Mehmet. Mehmet, gazetecilik yaptığını, insanların habe olmayan medya kuruluşlarını destekleyeceğini ve hatta sorunun okuyucuda olduğunu sanıyor. Gazeteci olacaksan Mehmet gibi olma.
Bunu söyleyen Mehmet.
Mehmet, gazetecilik yaptığını, insanların haber olmayan medya kuruluşlarını destekleyeceğini ve hatta sorunun okuyucuda olduğunu sanıyor.
Gazeteci olacaksan Mehmet gibi olma. https://t.co/W26nC3dbZT— Burcu Karakaş (@burcuas) November 18, 2018
Ümit Kıvanç: Sattıkları şey gazete olmadığı için de olabilir.
TÜRKİYE GENELİNDE YAYIMLANAN GÜNLÜK GAZETELERİN TİRAJLARI / İLK 20 (17 KASIM 2018 CUMARTESİ)
The post Sigaraya 15 TL veren halk niçin 1 TL verip gazete almıyor? appeared first on IPA - International Press Agency.
Kaynak: MANŞET – IPA – International Press Agency http://ipahaber.com/2018/11/18/sigaraya-15-tl-veren-halk-nicin-1-tl-verip-gazete-almiyor/





Hiç yorum yok:
Yorum Gönder