Covid-19 pandemisi döneminde “evde kal” çağrıları ve sokağa çıkma yasakları nedeniyle internet alışverişleri en üst seviyesine çıktı. Market alışverişlerinin de artık internetten yapılmasıyla, firmalar arasında “hızlı sipariş” ulaştırma rekabeti de kızıştı. Bu nedenle pandemi öncesine göre çalıştırılan moto kuryelerin sayısı tam 11 kat arttı. Ancak hızlı sipariş yetiştirecek diye moto kuryelerin hayatları da tehlikeye giriyor. Yeni yapılan bir araştırma pandemi döneminde moto kuryelerin ölümle burun buruna çalıştıklarını ortaya koydu.
160 ÖLÜM, 620 SAKATLIK, 3 BİN 100 YARALANMA…
MAK DANIŞMANLIK Sosyal Hayat Araştırması'ndan ilk veriler,
— Mehmet Ali Kulat (@malikulat) January 29, 2021
Pandemi sürecinde;
Öncesine göre 11 kat artan MOTO KURYE lerin...
160 tanesinin bize bir şeyler yetiştirmek için ÖLMESİ, 620 kişinin sakat kalmasi, 3100 kişinin yaralanması...
Govid_19 konuşulurken neden anlatilmaz.
MAK Danışmanlık Sosyal Hayat Araştırması’na göre; pandemi sürecinde; insanların alışveriş yapma alışkanlıkları yüzde 31 oranında dijital ortama kaydı. Bununla birlikte pandemi öncesine göre 11 kat artan moto kuryelerin 160’ı insanlara daha hızlı sipariş yetiştirmek için öldüğü, 620’sinin de sakat kaldığını ortaya koydu. Araştırmaya göre en az 3 bin 100 moto kurye de yaralandı.
HASTALIĞA YAKALANMAYANLAR DA ENDİŞELİ
Araştırmanın bir diğer sonucu ise Covid-19 pandemisinin insanların psikolojisini oldukça bozduğu oldu. Hastalığa yakalanmayanların da endişe içinde olduğu kaydedildi. Araştırmaya göre pandemi sürecinde; hastalığa yakalanmayanların yüzde 17’si kötü rüya görüyor. Yüzde 21’i telefonunu endişeli açıyor, yüzde 34’ü ise ölümü artık “daha yakın” hissediyor.
Kaynak: http://aktifhaber.com/gundem/hizli-siparis-yetistirme-faturasi-160-olum-620-sakatlik-3-bin-100-yaralanma-h155925.html
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder