Bakan Koca: Haziran'da 20 yaş üstü herkes aşılanacak - TRHABER

TR Haber | Tüm Haberler | @Tr__Dunya @Tr__Spor @Tr__WEB @trhbr1 @Tr__Teknoloji hesaplarımız twitter tarafından kapanmıştır. ==>> @Tr_Hbr_ @TR__Tube @Magduriyetler_ @Tr__Ekonomi Tr__News hesapları aracılığıyla yayındayız.

 TR NEWS
LightBlog

22 Mayıs 2021 Cumartesi

Bakan Koca: Haziran'da 20 yaş üstü herkes aşılanacak



Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, Bionetch ile yapıyan 120 milyon dozluk anlaşmanın ardından nasıl bir strateji izleyeceklerini anlattı. Hürriyet'ten Ahmet Hakan'a konuşan Bakan Koca, bugüne kadar gelen aşıların ikinci dozu yedeklenerek kullanıldığını belirterek yeni anlaşmayla birlikte bu uygulamadan vazgeçildiğini söyledi.

30 milyon aşının hemen 30 milyon kişiye yapılacağını ifade eden Koca "BioNTech’in birinci dozu, yüzde 78 oranında bir koruma sağlıyor. O korumadan yararlanacağız. Bu bizim için önemli bir kazanım olacak. Böylece yaza daha güvenli girmiş olacağız" dedi. Koca ikinci doz aşıların ise ikinci partinin geleceği temmuz ayında yapılacağını söyledi. 

20 yaş üstünün Haziran içinde aşılanacağını belirten Koca çocuklara aşı konusunda ise şu bilgileri verdi: 

“BioNTech aşısının 16 yaşa kadar bir sorun teşkil etmediği otoriteler tarafından tespit edildi. ABD, 16 yaşa kadar aşı yapıyor. Biz de eylül sonuna kadar 16 yaş üstünü aşılamış oluruz diye düşünüyorum. Bu arada BioNTech’in 12 yaş üstüne yapılıp yapılamayacağına dair bir araştırma var. O araştırmanın sonucu birkaç hafta içinde netleşecek. O durumda da 12 yaşa kadar inebiliriz.”



Kaynak: http://aktifhaber.com/gundem/bakan-koca-haziranda-20-yas-ustu-herkes-asilanacak-h161493.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder