AKP’nin “Kaldırdık” dediği başörtüsü yasağı yönetmelikte hâlâ var - TRHABER

TR Haber | Tüm Haberler | @Tr__Dunya @Tr__Spor @Tr__WEB @trhbr1 @Tr__Teknoloji hesaplarımız twitter tarafından kapanmıştır. ==>> @Tr_Hbr_ @TR__Tube @Magduriyetler_ @Tr__Ekonomi Tr__News hesapları aracılığıyla yayındayız.

 TR NEWS
LightBlog

9 Mart 2021 Salı

AKP’nin “Kaldırdık” dediği başörtüsü yasağı yönetmelikte hâlâ var



İzmir’de geçtiğimiz günlerde başörtülü bir öğrenci okula alınmadı. Buna dayanak olarak da Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Okul ve Öğrencilerinin Kılık ve Kıyafetlerine Dair Yönetmeliği’nin 4. maddesindeki okul öncesi ve ilkokul öğrencilerinin başı açık bulunması maddesi gösterildi.

YÖNETMELİK HALEN YÜRÜRLÜKTE

İzmir’in Bayraklı ilçesindeki Cemil Atlas İlkokulunda bir öğretmen ve okul müdür yardımcısının açığa alınması yeni bir başörtüsü tartışmasına daha yol açtı. Başörtülü bir öğrencinin kapalı bir şekilde okula alınmaması sebebiyle Milli Eğitim Bakanlığı ilkokul öğretmeni ile okul müdür yardımcısını açığa aldı. Açığa alınan öğretmen ve okul yöneticisi, başörtüsü yasağı kararını uygulamasının nedeni olarak halen yürürlükten kaldırılmayan yönetmelik maddesini gösterdi.

“OKUL İÇİNDE BAŞI AÇIK BULUNUR”

Başörtüsü sorununu okullarda çözdüğünü öne süren AKP Hükumeti’nin ‘Milli Eğitim Bakanlığı’na Bağlı Okul ve Öğrencilerinin Kılık ve Kıyafetlerine Dair Yönetmeliği’nin 4. maddesi okul öncesi ve ilkokul öğrencilerinin başörtülü bir şekilde okula gitmesine müsaade etmiyor. Yürürlükte bulunan Milli Eğitim Bakanlığının öğrenci kılık kıyafet yönetmeliğinin 4’üncü maddesinin ‘e’ fıkrası, “Öğrenciler okul öncesi eğitim kurumlarında ve ilkokullarda okul içinde başı açık bulunur” şeklinde.

YASAK AKP HÜKUMETİ TARAFINDAN GETİRİLDİ

İlkokullarda ve okul öncesi eğitim kurumlarında kız öğrencilerin başörtülü bir şekilde okumasına engel olan kılık kıyafet yönetmeliği AKP Hükumeti tarafından 22/09/2014 tarihinde yapılan değişiklikle yürürlüğe girdi. Yönetmeliğe göre okul öncesi eğitim kurumlarında ve ilkokullarda öğrencilerin okul içinde başlarının açık olması gerekiyor.



Kaynak: http://aktifhaber.com/gundem/akpnin-kaldirdik-dedigi-basortusu-yasagi-yonetmelikte-hala-var-h157795.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder