YÖK üniversitelerde nepotizme zorluk getirdi! - TRHABER

TR Haber | Tüm Haberler | @Tr__Dunya @Tr__Spor @Tr__WEB @trhbr1 @Tr__Teknoloji hesaplarımız twitter tarafından kapanmıştır. ==>> @Tr_Hbr_ @TR__Tube @Magduriyetler_ @Tr__Ekonomi Tr__News hesapları aracılığıyla yayındayız.

 TR NEWS
LightBlog

9 Mart 2021 Salı

YÖK üniversitelerde nepotizme zorluk getirdi!



Üniversitelerde oğlunu, kızını, tanıdığını öğretim üyesi yapmak zorlaştı. YÖK öğretim üyesi ilanlarında, belirli bir adayı tanımlayan özel şartlara yer verilemeyecek, lisansüstü tez veya uzmanlık tezi adı yazılamayacak.

İLANA ARTIK ÖZEL ŞARTLAR YAZILAMAYACAK

Son dönemde peş peşe gelen torpille eş dost partili öğretim üyesi alımlarına bir ölçüde engel getirecek yeni bir düzenleme yapıldı. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından hazırlanan yönetmelikte belirli bir adayı tanımlayan özel şartlar öğretim üyesi alımları ve atama ilanlarında yazılamayacak. İlanda başvuru koşulu olarak adayların tez adlarının bir kısmı veya tamamı yazılamayacak.

KATİP ÇELEBİ’DE 27 KİŞİ AKRABA ÇIKTI

Üniversitelerdeki nepotizmle ilgili son aylarda çıkan örneklerden bazıları ise şöyle: İzmir Katip Çelebi Üniversitesi, okulun yönetim ve akademik kadrosundan 27 kişinin akrabalık bağı ortaya çıktı. Mersin Üniversitesi’nde Rektör Ahmet Çamsarı, yeğeni Sena Karakuş’u Eğitim Fakültesi’ne, Sena Karakuş’un eşi İsmail Karakuş’u Türkçe Öğretimi Arş. Merkezi’ne, diğer yeğeni mühendis Emre İnanç’ı yapı işleri daire başkanlığına atadı.

ÖLÜM İLANI AKRABA OLDUKLARINI ORTAYA DÖKTÜ

Gaziantep Üniversitesi’ndeki akraba atamaları sosyal medyaya yansıyan ölüm ilanı ile ortaya çıktı. İlan şöyle: “Üniversitemiz Makine Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nihat Yıldırım’ın kayınpederi, Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakülte Sekreteri Ayfer Yıldırım’ın babası, Sosyal Bilimler MYO Öğr. Gör. Aykut Direnzici’nin dedesi, Rektörlük Özel Kalem Aysun Şahan’ın dedesi vefat etmiştir.”

ÇOMÜ’NÜN KADROSU AKRABALARDAN OLUŞUYOR

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesinin de (ÇOMÜ), torpil atamaları ile aile üniversitesine dönüştürüldüğü ortaya çıktı. Cumhuriyet’ten Ozan Çepni’nin haberine göre, Üniversitedeki eş, dost, akraba atamaları sadece akademik personel içinde 250’yi aştı. Kişiye özel ilanlarla kurulan akademik kadroya, idari personel ve işçi kadroları da eklenince ÇOMÜ’deki skandal yüzlerce kişilik bir akrabalık ağına dönüştü.

EŞİNİ ENSTİTÜ SEKRETERİ OLARAK ATADI

Denizli’de 15 Temmuz’dan sonra vekaleten Pamukkale Üniversitesi Rektörlüğü’ne atanan, daha sonra asaleten rektörlük ataması yapılan Prof. Dr. Hüseyin Bağ, Bereketli İmam Hatip Ortaokulu’nda öğretmen olarak görev yapan eşi Derya Bağ’ı, Pamukkale Üniversitesi İslami İlimler Enstitüsü’ne enstitü sekreteri olarak atamıştı. Bağ, skandalın ardından yeniden rektörlük görevine atanmadı.

EŞİNİ VE OĞLUNU ÖĞRETİM GÖREVLİSİ YAPTI

Batman Express gazetesinde yer alan habere göre Prof. Dr. Aydın Durmuş eşini ve oğlunu üniversiteye öğretim görevlisi olarak aldı. Rektör Durmuş’un oğlu Mehmet Harun Boğaç Barbaros Durmuş Mimarlık Fakültesi’nde araştırma görevlisi olarak görev yapıyor. Rektör Durmuş’un eşi Ayla Durmuş ise Teknoloji Fakültesi’nde öğretim üyeliği yapıyor. Ayla Durmuş, eşi Teknoloji Fakültesi Dekanı’yken burada göreve başladı.

ATAMADIĞI AKRABASI KALMAMIŞ

Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Rektörü’nün üç kızı, bir damadı ve yeğeni üniversiteye öğretim üyesi olarak yerleşti. Rektör’ün kızlarından ikisi ve damadı Tıp Fakültesinde tıp fakültesi öğretim üyesi. Kızı Dr. Hanife Baykal Şahin, eşi Dr. Mürsel Şahin öğretim üyesi. Dr. Leyla Baykal Şahin de KTÜ Dermatoloji ana bilimde. Üçüncü kızı Elif Baykal Kablan ise KTÜ Mühendislik Fakültesi Bilgisayar bölümünde. Baykal’ın ablasının oğlu Yusuf Baykal ise Tıp Fakültesi Bilişim Ana Bilimde Dalında görevli.

EŞLERİNİ ÜNİVERSİTEYE ATAMIŞLAR

Gaziantep Üniversitesi’nde yöneticilerinin eşleri öğretim görevlisi olarak aynı üniversitede görev yapıyor. Bunlar arasında Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcısı Melike Özyurt – eşi öğretim görevlisi Serdar Özyurt, Makine Mühendisliği Bölümü Başkan Yardımcısı Hakan Çandar – eşi öğretim görevlisi Dürdane Çandar, Enstitü Müdürü Ali Çekiç – eşi öğretim görevlisi Neşe Tosun Çekiç, Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcısı Mehmet Bardakçı – eşi öğretim görevlisi Gül Senem Bardakçı, Akademisyen Uğur Abakay – eşi öğretim görevlisi Zeliha Abakay, Genel sekreter yardımcısı Burhan Akyılmaz – eşi öğretim görevlisi Öznur Akyılmaz bulunuyor.



Kaynak: http://aktifhaber.com/gundem/yok-universitelerde-nepotizme-zorluk-getirdi-h157793.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder